10. Listopad 2022

HONDA XL750 TRANSALP, modelový rok 2023

Nový model: Po městě nebo kolem světa: zcela nová Honda XL750 Transalp navazuje na
dobrodružnou povahu svého ikonického originálu a přichází připravena na novou generaci
jezdců, kteří se chtějí vydat kamkoliv, kam vede cesta. Její osmiventilový řadový
dvouválcový motor disponuje výkonem 67,5 kW a točivým momentem 75 Nm; elektronicky
řízená škrticí klapka (TBW) nabízí 4 přednastavené jízdní režimy plus volitelný režim User,
systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) nastavitelný v 5 úrovních s integrovaným
systémem pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control) a se 3 úrovněmi
nastavení brzdění motorem a přenosu výkonu. Ocelový rám je vybaven kompletním
odpružením Showa: 43mm inverzní vidlicí SFF-CATM a zadním tlumičem s přepákováním
Pro-Link. Dva dvoupístové brzdové třmeny se silně zakusují do předních brzdových kotoučů,
stroj je opatřen koly o rozměrech 21/18 palců obutými do dušových pneumatik. Prémiová
výbava zahrnuje 5palcový barevný TFT přístrojový panel s hlasovým ovládáním telefonu
Honda Smartphone Voice Control, kompletní LED osvětlení, automatické vypínání ukazatelů
směru či výstražná světla pro nouzové brzdění (ESS). K dispozici bude také verze pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2.
Obsah:
1. Úvod
2. Informace o modelu
3. Hlavní vlastnosti
4. Příslušenství
5. Technické parametry
1. Úvod


Původní Transalp s vidlicovým dvouválcovým motorem o objemu 583 cm3, který byl
představen v roce 1986, se stal legendou. Nejlepším důkazem jeho špičkové kvality a
nadčasového designu je skutečnost, že řadu z těchto strojů lze na evropských silnicích
dodnes potkat.


Tehdejší konstruktéři kladli důraz především na vytvoření hladce fungujícího a komfortního
univerzálního crossoveru, který by se díky delšímu zdvihu odpružení a lehké off-road
dynamice dokázal vypořádat i s horším povrchem. V roce 2000 zdvihový objem motoru
vzrostl na 647 cm3 a poslední verze z roku 2008 již disponovala motorem o objemu 680 cm3,
elektronickým vstřikováním paliva a pohotovostní hmotností 214 kg.
Od vstupu modelu Transalp na trh prošel segment adventure strojů masivním rozvojem.
Značka Honda dnes disponuje špičkovým kompaktním cestovním endurem CB500X
určeným pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, ale také vlajkovou lodí –
univerzálním super atletickým modelem CRF1100L Africa Twin a jeho sourozencem Africa
Twin Adventure Sports, který se vyznačuje prodlouženým dojezdem a schopností
překonávat celé kontinenty. To znamená, že ve střední objemové kategorii modelové řady
Honda stále existuje prostor pro model, jenž by oslovil zákazníky s odlišnými dobrodružnými
aspiracemi.


Právě toto místo má zaujmout nový model XL750 Transalp, který je reinkarnací
legendárního cestovního endura.
XL750 Transalp čerpá inspiraci ze svého předchůdce a je dokonalým společníkem nejen pro
delší výlety, ale i pro pohyb po městě – a cokoliv mezi tím. Je jako doma při průjezdech
alpskými průsmyky, ale stejně dobře dokáže zvedat prach na nezpevněných cestách. Za
své schopnosti vděčí výkonnému motoru, zcela novému designu a špičkové výbavě, kterou
moderní jezdci požadují.
Jednoduše řečeno, XL750 Transalp je vynikající univerzální stroj, který ponechává
nezodpovězenou pouze jednu otázku: Jak daleko se chcete vydat?
Pan Masatoshi Sato, vedoucí projektu Transalp v Honda R&D, Japonsko:
„Při přípravě nového modelu Transalp jsme detailně zkoumali důvody, proč byl jeho
předchůdce tak úspěšný. Zároveň jsme chtěli nastavit správnou rovnováhu mezi agilitou v
městském provozu, komfortem na dlouhých cestách po silnicích a schopnostmi pro jízdu v
terénu. Na cestě k výslednému stroji jsme se snažili tyto aspekty zohlednit ze všech úhlů
pohledu a výsledkem je motocykl, který jezdcům všech úrovní nabízí atraktivní novou volbu
v modelové řadě Honda. Vzhled evokuje klasické rysy Transalp v moderním podání, nový
motor je mimořádně silný a variabilní a stroj samotný se vyznačuje atraktivně dlouhým a
bohatým seznamem výbavy. Ať se vydáte do města, či do světa – náš Transalp je
připraven!“

Informace o modelu
Z designu modelu Transalp vyzařují nezaměnitelné rysy cestovního endura, avšak tento
stroj funguje skvěle i na silnici. Zvýšená silueta nenechává nikoho na pochybách o
dobrodružném charakteru, zatímco kapotáž a plexi štít poskytují jezdci potřebnou ochranu
před větrem, aniž by působily příliš masivně. Celkové proporce stroje jsou štíhlé,
jednoduché a čisté.
Motor na malém prostoru ukrývá velkou dávku inženýrského umu konstruktérů značky
Honda a vyznačuje se silnou odezvou v celém rozsahu otáček – tedy přesně tím, co je pro
cestování sólo nebo ve dvou nejvíce zapotřebí. Zcela nový řadový dvouválcový motor se
zdvihovým objemem 755 cm3 (který tento model sdílí s novým CB750 Hornet) disponuje
maximálním výkonem 67,5 kW a silným točivým momentem v celém rozsahu otáček, který
vrcholí na hodnotě 75 Nm. Upravené nastavení elektronicky řízené škrticí klapky (Throttle
By Wire – TBW) motor posouvá k cestovnímu charakteru a komfortu.
Kompaktní osmiventilová hlava válců Unicam odvozená od závodních strojů CRF využívá k
zajištění optimálního spalování sestupné přívodní kanály a sací vedení s vířivým prouděním
(Vortex flow duct). 270° fázování klikového hřídele dodává motoru specifický pocit a
charakter. Elektronické asistenční systémy jezdce jsou řízeny prostřednictvím elektronicky
řízené škrticí klapky (TBW) a zahrnují 5 jízdních režimů, z nichž 4 jsou tvořeny
přednastavenými kombinacemi výkonu motoru, brzdění motorem, zásahů systému ABS a
systému nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC) s
integrovaným systémem pro zamezení zvedání předního kola (Wheelie Control). Pátý režim
„User“ umožňuje majiteli nastavit jeho vlastní preferovanou kombinaci.
Ovládání je lehké, hbité a dodává jezdci potřebnou jistotu. Ocelový lichoběžníkový rám se
díky optimalizaci tloušťky stěn/trubek a tuhosti konstrukce vyznačuje nízkou hmotností. Pro
měkkou jízdu na silnicích a pro pohlcování rázů při jízdě v terénu je stroj vybaven
prvotřídním odpružením: 43mm inverzní vidlicí Showa SFF-CA a zadním tlumičem spojeným
s přepákováním Pro-Link. Dva dvoupístové brzdové třmeny zajišťují potřebný brzdný účinek, zatímco pneumatiky o rozměrech 90/90-21/150/70-18 (vpředu a vzadu) poskytují potřebnou
variabilitu pro jízdu po silnicích i mimo ně.
Bohatému seznamu výbavy vévodí barevný 5palcový TFT displej, který čitelně zobrazuje
všechny potřebné informace a umožňuje ovládání všech systémů, a to včetně podpory
konektivity Honda Smartphone Voice Control (HSVC) pro telefony se systémy Android i iOS.
Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí
jsou rovněž vybaveny výstražnými světly pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal –
ESS), která v případě prudkého brzdění upozorní ostatní řidiče.
Nabídka příslušenství zahrnuje rychlořazení, textilní zavazadla i pevné kufry, rallye /
cestovní výbavu a kosmetické doplňky, které uspokojí požadavky každého jezdce.
Model XL750 Transalp pro rok 2023 bude dostupný ve třech výrazných barevných
provedeních, samozřejmě včetně krásné trikolóry odkazující na původní XL600V, která
ohlašuje návrat ikony.


matná šedá metalíza Matte Iridium Gray Metallic
matná černá metalíza Mat Ballistic Black Metallic
trikolóra Ross White Tricolour


Hlavní vlastnosti
Vzhled a výbava

- Kapotáž a proporce stroje navržené tak, aby vyvažovaly aerodynamiku,
ochranu proti větru, komfort při jízdě na silnici a schopnosti při jízdě v terénu

- Praktičnost díky sedlu ve výšce 850 mm, USB zásuvce a zadnímu nosiči

- Prémiová výbava zahrnující 5palcový barevný TFT displej se systémem Honda
Smartphone Voice Control (HSVC)

- Kompletní LED osvětlení a zadní ukazatele směru s technologií výstražných
světel pro nouzové brzdění (ESS)


Při plánování nejvhodnějších linií kapotáže modelu Transalp se návrháři ve výzkumném a
vývojovém středisku v Římě zaměřili na dosažení rovnováhy mezi aerodynamickými
vlastnostmi udávajícími ochranu před větrem při vyšších rychlostech a pocitem lehkosti a
volnosti při nižších rychlostech. Koncepčním sloganem, který se v rámci celého procesu
používal, byla „Přátelská houževnatost“.
Výsledkem jsou štíhlé, jednoduché a vzhledově čisté proporce. Stroj se díky nim vyznačuje
funkčním vzhledem bez zbytečností, přirozeným ovládáním a robustním zpracováním.
Výška plexi štítu byla pečlivě optimalizována s ohledem na zajištění co nejlepšího výhledu a
zároveň maximální ochrany před větrem. Jeho kompaktní šířka navíc minimalizuje
turbulence vyvolané „uvězněným“ vzduchem. Vysoký plexi štít spolu s horními/dolními a
bočními deflektory bude k dispozici jako příslušenství.
Tento stroj byl navržen pro dlouhé cesty, takže na maximálním pohodlí – a to i pro dva –
opravdu záleží. Sedlo je s ohledem na danou třídu umístěno nízko – v 850 mm (k dispozici
je navíc i volitelné snížené sedlo s výškou 820 mm) a vzpřímená pozice jezdce umožňuje
přirozené a lehké ovládání. Geometrie řízení umožňuje i jízdu vstoje. Standardní výbava
zahrnuje zadní nosič a USB zásuvku umístěnou pod sedlem.

Přístrojový panel je tvořen dobře čitelným 5palcovým barevným TFT displejem, který nabízí
čtyři způsoby zobrazení údajů o rychlosti a otáčkách – 3 analogové styly otáčkoměru a
jeden sloupcový – v závislosti na preferencích jezdce. Dále jsou na něm zobrazovány údaje
o množství paliva a spotřebě, zvoleném jízdním režimu, parametrech motoru, zařazeném
rychlostním stupni a také nastavitelný indikátor přeřazení na vyšší rychlostní stupeň na
otáčkoměru. Jeho funkce se ovládají přímo na displeji nebo tlačítky na levé rukojeti.
Součástí rozhraní je i nový systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control,
který jezdci nabízí možnost propojení s jeho android telefonem a umožňuje hlasové ovládání
telefonních hovorů, zpráv, přehrávání hudby a navigace. Některé z funkcí systému HSVC
budou dostupné i pro telefony s operačním systémem iOS. Pro využití této funkce je
zapotřebí komunikátor v přilbě. Telefon se k přístrojovému panelu připojí prostřednictvím
technologie Bluetooth. Ovládání systému Honda Smartphone Voice Control je možné také
prostřednictvím tlačítek na levé rukojeti.
Pro zjednodušení a zmenšení celé elektrické soustavy model Transalp využívá sběrnici
CAN (Controller Area Network) v kombinaci s centrální řídicí jednotkou palubní sítě (Body
Control Unit – BCU). Jednotka BCU je umístěna na levém nosníku rámu pod palivovou
nádrží a zajišťuje hromadné zpracování řídicích signálů – z modulátoru ABS, z TFT displeje
a z ovládacího panelu.
Všechna světla jsou vybavena LED diodami. Zadní ukazatele směru jsou vybaveny funkcí
výstražných světel pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS). Pokud při rychlosti
nad 56 km/h jezdec aktivuje kteroukoliv brzdu a záporné zrychlení přesáhne hodnotu 6,0
m/s2, začnou výstražná světla blikat, aby na prudké brzdění upozornila ostatní účastníky
silničního provozu. V případě, že je aktivován systém ABS, se hranice pro aktivaci této
funkce při stejné rychlosti snižuje na záporné zrychlení nejméně 2,5 m/s2.
Ukazatele směru mají navíc funkci automatické deaktivace. Namísto použití jednoduchého
časovače systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho
vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na situaci vypnout.


Motor

- 755 cm3, osmiventilový řadový dvouválcový motor se systémem Unicam a s
270° fázováním klikového hřídele

- 67,5 kW při 9 500 ot./min., točivý moment 75 Nm při 7 250 ot./min. a možnost
snížení výkonu na 35 kW pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2

- Specifické mapy elektronické škrticí klapky s ohledem na cestovní charakter
modelu Transalp

- Patentované sací vedení s vířivým prouděním a vyladěný zvuk výfuku

- Pomocná kluzná spojka


Nad čistým listem papíru začali konstruktéři značky Honda vyvíjet zcela nový řadový
dvouválcový motor, který by poháněl jak street fighter CB750 Hornet, tak dobrodružnou
Hondu XL750 Transalp.
Výsledkem je agregát se zdvihovým objemem 755 cm3, osmiventilovým rozvodem se
systémem Unicam, vrtáním a zdvihem 87 x 63,5 mm a s kompresním poměrem 11,0 : 1.
Motor disponuje silnou výkonovou špičkou s maximem 67,5 kW při 9 500 ot./min. Ta je
doplněna spoustou točivého momentu využitelného již v nízkých a středních otáčkách, který
vrcholí hodnotou 75 Nm při 7 250 ot./min. Výsledkem je motor, který jezdcům všech úrovní
nabízí užitečný a příjemný výkon pro každou cestu bez ohledu na její délku.
Informace pro tisk. XL750 Transalp, modelový rok 2023
Nový motor je mimořádně kompaktní a lehký, což je dáno zejména použitím hlavy válců se
systémem Unicam (převzaté ze závodního motokrosového stroje CRF450R), jež pomocí
vaček ovládá sací ventily o průměru 35,5 mm (se zdvihem 9,3 mm) a pomocí vahadel pak
výfukové ventily o průměru 29 mm (se zdvihem 8,2 mm).
Kompaktní rozměry jsou dány také důmyslným uspořádáním: motor není vybaven pohonem
vyvažovacího hřídele, neboť o jeho roztáčení se stará primární hnací převod. Vodní
čerpadlo je ukryto v levém krytu motoru a motor nepotřebuje vodou chlazený chladič oleje.
Pro ostré rozjezdy a reakci na plyn je motor vybaven patentovaným systémem sání s
vířivým prouděním (Vortex Flow Ducts), který zajišťuje rovnoměrný přívod vzduchu z
bočních vstupních otvorů do vzduchové komory, jež následně zásobuje spádové sací kanály
a škrticí klapky o průměru 46 mm. Válce jsou opatřeny povlakem z Ni-SiC (kombinace niklu
a karbidu křemíku), který se využívá i u modelů CRF450R a CBR1000RR-R Fireblade a
který zvyšuje účinnost motoru.
Nerovnoměrné pořadí zapalování dané 270° fázováním klikového hřídele vytváří
charakteristický dvouválcový pulzující charakter. Zvuk výfuku byl vyladěn s ohledem na
příjemný tep v nízkých otáčkách a atraktivní zvuk při vyšších výkonech.
Ačkoliv se jedná o mechanicky totožné agregáty, bylo nastavení škrticí klapky motoru u
modelu Transalp vyladěno odlišně, což je dáno využitím pro jízdy na dlouhé vzdálenosti, pro
které bude Transalp ideálním strojem.
Pomocná třecí spojka – s lamelami typu F.C.C Leaning Segment (FLS) – snižuje sílu
potřebnou pro její ovládání o 30 %, což usnadňuje práci s páčkou a zjednodušuje řazení
směrem vzhůru. Při prudkém brzdění a rychlém podřazování navíc eliminuje odskakování
zadního kola.
Spotřeba paliva 4,35 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje dojezd na 16,9litrovou nádrž až
390 km. A podobně jako u modelu Hornet bude i v tomto případě k dispozici také verze s
výkonem 35 kW pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Přemapování elektronické
řídicí jednotky provede dealer značky Honda.


Motor a elektronika

- Čtyři výchozí jízdní režimy – SPORT, STANDARD, RAIN a GRAVEL

- Možnost vlastních nastavení v uživatelském režimu USER

- Čtyři úrovně výkonu motoru a tři úrovně brzdění motorem

- Pětistupňový systém nastavitelné kontroly trakce s integrovaným systémem
pro zamezení zvedání předního kola

- Nastavení systému ABS pro jízdu v terénu umožňuje v režimu USER vypnutí
ABS u zadního brzdového třmenu
Systém řízení motoru pomocí elektronicky řízené škrticí klapky (Throttle By Wire – TBW)
nabízí čtyři výchozí jízdní režimy: SPORT, STANDARD, RAIN a GRAVEL, v rámci kterých
jsou výkon motoru a jeho vlastnosti upravovány s ohledem na podmínky a záměry jezdce;
mezi jednotlivými režimy lze snadno přepínat tlačítkem na levé rukojeti a jejich nastavení lze
upravit prostřednictvím TFT displeje. K dispozici je také uživatelský režim USER, který jezdci
umožňuje zvolit si svá vlastní nastavení.

K dispozici jsou 4 úrovně výkonu motoru (Engine Power – EP), 3 úrovně brzdění motorem
(Engine Brake – EB), 2 úrovně nastavení ABS a 5 úrovní nastavitelné kontroly trakce
(Honda Selectable Torque Control – HSTC); systém HSTC a ABS pro zadní kolo je také
možné vypnout. Jízdní režimy nabízejí různé kombinace jednotlivých parametrů. Součástí
standardní výbavy je i systém pro zamezení zvedání předního kola, který je integrován v
HSTC.
Režim SPORT nabízí maximální výkon a využívá úroveň 4 pro EP, úroveň 2 pro ABS a
úroveň 1 pro EB a HSTC, čímž je zajištěna silná akcelerace s minimálními zásahy.
Režim STANDARD představuje střední nastavení pro jízdu ve městě s úrovní 3 pro
parametry EP a HSTC a s úrovní 2 pro EB a ABS.
Režim RAIN (déšť) je určen pro jízdu po silnici za náročných podmínek a využívá nejnižší
nastavení EP (na hodnotu 1) pro nejméně agresivní přísun síly, hodnotu 2 pro EB a ABS a
hodnotu 5 pro systém HSTC.
Režim GRAVEL je nastaven na úroveň 2 v případě EP, úroveň 3 u EB a úroveň 4 u
systému HSTC; systém ABS je nastaven na úroveň 1, čímž je zajištěna vyšší jistota při jízdě
mimo silnice a v terénu.
Režim USER umožňuje jezdci nastavit hodnoty 1–4 u EP, 1–5 u HSTC a 1–3 u EB, vypnout
ABS pro zadní kolo a tato nastavení uložit pro budoucí využití.


Podvozek

- Lehký lichoběžníkový ocelový rám o hmotnosti 18,3 kg s integrovaným
podsedlovým rámem

- 43mm inverzní vidlice Showa SFF-CA a zadní tlumič s přepákováním Pro-Link;
v obou případech s nastavením předpětí pružiny

- Dvoupístové přední brzdové třmeny / 310mm vlnovité kotouče; jednopístový
třmen / 256mm zadní kotouč

- Kola o rozměrech 21/18 palců s pneumatikami 90/90-21/150/70-18 vpředu a
vzadu


Ocelový lichoběžníkový rám je lehký – s pouhými 18,3 kg je o 10 % lehčí než rám u modelu
CB500X. Díky rozsáhlému procesu výzkumu a vývoje, který spočíval ve snížení počtu
výztužných prvků, ztenčení hlavních a spodních trubek a optimalizaci tvaru horního uložení
tlumiče a kyvné vidlice, vznikla nesmírně pevná platforma s tuhostí vyváženou tak, aby
jezdci za všech podmínek poskytovala pocit kontroly, a s geometrií nastavenou tak, aby
zajišťovala jistotu a obratnost při řízení. Integrovaný robustní podsedlový rám je tvořen
trubkami z vysokopevnostní oceli, jež jsou zárukou pevnosti a odolnosti.
Sklon vidlice a závlek jsou 27° a 111 mm, rozvor kol činí 1 560 mm a pohotovostní hmotnost
dosahuje 208 kg. Otáčení při nízkých rychlostech je díky úhlu řízení 42° snadné, takže
minimální průměr otáčení činí 2,6 m.
Specifikace odpružení byla zvolena s ohledem na zamýšlené všestranné využití. Proto se
vyznačuje dlouhým zdvihem a vynikajícím tlumením nerovností, které zajišťují hladkou jízdu
a pohodlí na silnici, ale i jistou kontrolu v terénu. Inverzní 43mm vidlice Showa SFF-CATM
(Separate Function Fork-Cartridge) disponuje zdvihem 200 mm a umožňuje nastavení
předpětí pružiny. Její upevnění je tvořeno kovaným hliníkovým prvkem v dolní části a litým
hliníkovým prvkem v horní části, takže výsledkem je dokonalá rovnováha pevnosti a tuhosti
v celé řadě jízdních situací.
Informace pro tisk. XL750 Transalp, modelový rok 2023
Zadní tlumič Showa s oddělenou nádržkou se vyznačuje zdvihem 190 mm (s možností
nastavení předpětí) a s kyvným ramenem je spojen pomocí systému Pro-Link, který využívá
stejné odlitky jako CRF1100L Africa Twin, avšak vyrobené z hliníkové slitiny navržené
speciálně pro Transalp. Světlá výška činí 210 mm.
Kompaktní dvoupístové brzdové třmeny jsou spojeny s 310mm vlnovitými kotouči. Zadní
256mm vlnovitý kotouč je spojen s jednopístovým třmenem. Přední a zadní kola o průměru
21/18 palců s (nerezovým) drátěným výpletem jsou obuta do dušových pneumatik o
rozměrech 90/90-21 a 150/70-18; Metzeler Karoo Street nebo Dunlop Mixtour.

Příslušenství
Pro model XL750 Transalp je k dispozici široká nabídka příslušenství, se kterým lze stroj
přizpůsobit preferencím jezdce a způsobu užívání, včetně rychlořazení či sníženého sedla.
Pro snazší výběr byly jednotlivé položky příslušenství seskupeny do 5 paketů:
Paket URBAN
(praktičnost a přeprava zavazadel)
50litrový vrchní kufr, hliníkový panel, montážní plotna, opěrka pro spolujezdce a vnitřní
taška, vyšší plexi štít a centrální stojan.
Paket TOURING
(komfort a přeprava zavazadel)
Zadní boční kufry (pravý 26 l / levý 33 l), hliníkové panely, upevňovací rám, vnitřní tašky a
vyhřívané rukojeti.
Paket ADVENTURE
(styl a funkčnost)
Boční ochranný rám, LED mlhové světlomety a mřížka chladiče.
Paket RALLY
(styl a funkčnost)
Rychlořazení, kryt motoru, spodní ochranná deska, off-road rallye stupačky a kryty rukojetí s
nástavci.
Paket COMFORT
(komfort a praktičnost)
3litrový tank bag, deflektory, komfortní stupačky spolujezdce a AAC nabíjecí zásuvka.
Další příslušenství zahrnuje boční ochranné polepy nádrže a barevně sladěné polepy kol.
Veškeré příslušenství je dostupné i jednotlivě.

Technické parametry
MOTOR

Typ motoru
Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec OHC
s 8 ventily, 270° fázováním klikového hřídele a hlavou
Unicam
Zdvihový objem 755 cm3
Vrtání x zdvih (mm) 87 mm x 63,5 mm
Informace pro tisk. XL750 Transalp, modelový rok 2023
Kompresní poměr 11,0 : 1
Maximální výkon 67,5 kW při 9 500 ot./min.
Max. točivý moment 75 Nm při 7 250 ot./min.
Úroveň hluku (dB) Lwot - 81,5; Lurban - 77,5
Olejová náplň 3,9 l
Startování Elektrické
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace Elektronické vstřikování PGM-FI
Objem palivové nádrže 16,9 l
Emise CO2 (WMTC) 103 g/km
Spotřeba paliva 4,35 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Kapacita baterie 12 V, 8,6 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky Mokrá lamelová, pomocná třecí spojka
Typ převodovky 6stupňová manuální převodovka
Stálý převod Řetěz
RÁM
Typ rámu Ocelový, kosočtvercové profily
PODVOZEK
Rozměry (D x Š x V) 2 325 mm x 838 mm x 1 450 mm
Rozvor kol 1 560 mm
Záklon rejdového čepu 27°
Závlek 111 mm
Výška sedla 850 mm
Světlá výška 210 mm
Pohotovostní hmotnost 208 kg
Poloměr otáčení 2,6 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Přední vidlice 43mm Showa SFF-CA – zdvih 200 mm
Zavěšení zadního kola
Centrální tlumič, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 190
mm
KOLA
Přední kolo 21 palců s drátěným (nerezovým) výpletem
Zadní kolo 18 palců s drátěným (nerezovým) výpletem
Pneumatika vpředu 90/90-R21 M/C 54H
Pneumatika vzadu 150/70-R18 M/C 70H
BRZDY
Typ ABS 2kanálový
Brzdy vpředu
Dva 310 mm x 4,5 mm „vlnovité“ kotouče, axiální
upevnění
Dvoupístové třmeny
Brzdy vzadu
Jeden 256 mm x 6,0 mm „vlnovitý“ kotouč spojený s
jednopístovým třmenem
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Informace pro tisk. XL750 Transalp, modelový rok 2023
Přístrojový panel TFT
Světlomet LED
Zadní světlo LED
Konektivita Honda Smartphone Voice Control
USB Typ C (pod sedlem spolujezdce)
12V zásuvka Volitelná výbava
Ukazatele směru s funkcí
automatického vypínání
Ano
Rychlořazení Volitelná výbava
Zabezpečovací systém HISS


** Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních
zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádějí na rovné vozovce se standardní
verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může
lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky,
tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších
faktorech.

 

Kompletní informace včetně fotografií pod tímto odkazem: https://www.honda.cz/motorcycles/range/adventure/xl750_transalp/overvie…

XL750 Transalp na horské silnici.

Ke shlednutí videa na youtube:

https://www.youtube.com/user/CZHonda/videos

https://youtu.be/XoBOziK21gY