Nový model Africa Twin Adventure Sports ES je opravdu výjimečný. Větší točivý moment ve středních otáčkách zaručuje výrazné zrychlení při předjíždění. Přední 19palcové kolo obuté do pneumatik 110/80-19, nižší výška sedla a elektronické odpřužení Showa-EERA™ společně zajišťují dokonalé silniční jízdní vlastnosti. Aby bylo možné naplno využít palivovou nádrž o objemu 24,8 l, poskytuje nová kapotáž a štít ochranu před větrem pro dlouhé a příjemné dny v sedle. Přesně k tomu je tento motocykl stvořený.
Zvýšený točivý moment
Kapalinou chlazenému dvouválci s rozvodem OHC jsme přidali 7 % navíc a k tomu ještě mnohem vyšší výkon odspodu a ve středním pásmu otáček. Je to patrné hned při prvním otočení plynem. Díky vyššímu kompresnímu poměru 10,5 : 1, novému časování ventilů a modernizovanému sání je k dispozici stejný špičkový výkon 75 kW (101 hp) a vyšší výkon ve středních otáčkách. Elektronické ovládání plynu bylo vylepšeno a nabízí ještě přesnější ovládání. Nový je i výfuk, který přináší vyšší výkon a bohatší, energičtější tón při zvýšení otáček.

Elektronické zavěšení
Díky zdvihu kratšímu o 20 mm je nyní součástí standardní výbavy vpředu i vzadu elektronické nastavení odpružení Showa za jízdy (Showa-EERA™). To znamená optimální tlumení po celou dobu. Pro dokonalé základní nastavení zvolte Střední. K dispozici jsou také režimy Tvrdé pro progresivní jízdu, cestování nebo přepravu spolujezdce a zavazadel, Měkké pro snadnou obratnost a Terénní pro přesné reakce zavěšení mimo asfalt. Uživatel má k dispozici úplné přizpůsobení (při stání) a během jízdy můžete přepínat mezi režimy – a nastavovat předpětí zadní pružiny.

Jisté elektronické ovládání
7stupňový systém kontroly trakce Honda (HSTC) – řízený jednotkou IMU zaručující plynulou aktivaci – sleduje trakci zadního kola a zvyšuje hnací sílu na silnici i v terénu. 3stupňový systém řízení trakce k zamezení zvedání předního kola poskytuje požadovaný zdvih předního kola a náklonové ABS dodává plnou jistotu při brzdění. Připraveny jsou čtyři výchozí jízdní režimy, URBAN, TOUR, GRAVEL a OFF-ROAD, ale můžete si je plně přizpůsobit pomocí 2 režimů USER a nastavit úrovně výkonu motoru, brzdění motorem a HSTC podle vlastních preferencí.

Dvouspojková převodovka
Můžete si vybrat motocykl Africa Twin Adventure Sports ES se šestistupňovou převodovkou DCT, která zaručuje plynulé a okamžité automatické řazení nahoru i dolů, což je skvělé pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Prošla modernizací, takže působí přirozeně při startu a je plně přizpůsobitelná při nízkých rychlostech a řazení. Řadicí tlačítka nabízejí manuální ovládání a stisknutí spínače G (na displeji TFT) snižuje prokluz spojky, což zvyšuje trakci a citlivost zadního kola při jízdě v terénu.

Pusťte se ještě dál
Tento motocykl je zkonstruován pro dlouhé cesty a díky všem aktualizacím si hravě poradí i s velkými vzdálenostmi. Elektronické odpružení Showa-EERA™ nabízí dokonalou regulaci tlumení a během jízdy můžete přepínat mezi jednotlivými režimy a nastavovat předpětí zadní pružiny. Přední 19palcové kolo zajišťuje lepší přilnavost předního kola a nižší těžiště. Výška sedla je nižší a nastavitelná bez použití nářadí v rozmezí 835–855 mm. Sedlo samotné bylo přepracováno, je silnější a má o 8 % větší plochu pro delší dojezd, který umožňuje palivová nádrž o objemu 24,8 l. K dispozici je také komfortní štít nastavitelný v 5 úrovních výšky, vyhřívané rukojeti, praktické zásuvky ACC a USB a plná konektivita pro přístup k navigačním aplikacím chytrého telefonu.

Vyladěný výkon
Ve dvou a při plném zatížení potřebujete točivý moment pro bezproblémové předjíždění. Motor má nyní díky vyššímu kompresnímu poměru a optimalizovanému sání a výfuku točivý moment ve středním pásmu vyšší o 7 %.

Aerodynamika na celý den
Novou horní aerodynamickou kapotáž jsme tvarovali tak, aby usměrňovala proudění vzduchu kolem horní části těla a snižoval únavu při delších cestách. Výška štítu se nastavuje v 5 stupních pro flexibilní ochranu před větrem.

Pokročilé jízdní technologie
Čtyři výchozí jízdní režimy pokrývají většinu situací a můžete si je plně přizpůsobit pomocí dalších 2 uživatelských režimů. S převodovkou DCT je také dodáván spínač G, který zajišťuje přímější trakci v terénu.

19palcové přední kolo
Nové kolo s menším průměrem a širší pneumatika 110/80-19 zajišťují lepší přilnavost a citlivost předního kola a zároveň lepší ovladatelnost při každé rychlosti.

Řízení IMU v 6 osách
Jednotka měření setrvačnosti (IMU) měří v reálném čase aktuální jízdní podmínky motocyklu pro přesné řízení systémů HSTC, systému zamezujícího zvedání předního kola a náklonové ABS, světel pohyblivých v závislosti na řízení a mnoha dalších.

Dotykový displej TFT
6,5palcový barevný dotykový displej s ovládáním řady funkcí včetně jízdních režimů, s Bluetooth a možností připojení chytrých telefonů s podporou funkce Apple CarPlay® nebo Android Auto® pro navigaci, hovory a audio.
