CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS SHOWA EERA

Opravdové dobrodružství nikdy nekončí

Popis

Nový model Africa Twin Adventure Sports ES je opravdu výjimečný. Větší točivý moment ve středních otáčkách zaručuje výrazné zrychlení při předjíždění. Přední 19palcové kolo obuté do pneumatik 110/80-19, nižší výška sedla a elektronické odpřužení Showa-EERA™ společně zajišťují dokonalé silniční jízdní vlastnosti. Aby bylo možné naplno využít palivovou nádrž o objemu 24,8 l, poskytuje nová kapotáž a štít ochranu před větrem pro dlouhé a příjemné dny v sedle. Přesně k tomu je tento motocykl stvořený.

 

Zvýšený točivý moment

Kapalinou chlazenému dvouválci s rozvodem OHC jsme přidali 7 % navíc a k tomu ještě mnohem vyšší výkon odspodu a ve středním pásmu otáček. Je to patrné hned při prvním otočení plynem. Díky vyššímu kompresnímu poměru 10,5 : 1, novému časování ventilů a modernizovanému sání je k dispozici stejný špičkový výkon 75 kW (101 hp) a vyšší výkon ve středních otáčkách. Elektronické ovládání plynu bylo vylepšeno a nabízí ještě přesnější ovládání. Nový je i výfuk, který přináší vyšší výkon a bohatší, energičtější tón při zvýšení otáček.

 

Elektronické zavěšení

Díky zdvihu kratšímu o 20 mm je nyní součástí standardní výbavy vpředu i vzadu elektronické nastavení odpružení Showa za jízdy (Showa-EERA™). To znamená optimální tlumení po celou dobu. Pro dokonalé základní nastavení zvolte Střední. K dispozici jsou také režimy Tvrdé pro progresivní jízdu, cestování nebo přepravu spolujezdce a zavazadel, Měkké pro snadnou obratnost a Terénní pro přesné reakce zavěšení mimo asfalt. Uživatel má k dispozici úplné přizpůsobení (při stání) a během jízdy můžete přepínat mezi režimy – a nastavovat předpětí zadní pružiny.

 

Jisté elektronické ovládání

7stupňový systém kontroly trakce Honda (HSTC) – řízený jednotkou IMU zaručující plynulou aktivaci – sleduje trakci zadního kola a zvyšuje hnací sílu na silnici i v terénu.  3stupňový systém řízení trakce k zamezení zvedání předního kola poskytuje požadovaný zdvih předního kola a náklonové ABS dodává plnou jistotu při brzdění. Připraveny jsou čtyři výchozí jízdní režimy, URBAN, TOUR, GRAVEL a OFF-ROAD, ale můžete si je plně přizpůsobit pomocí 2 režimů USER a nastavit úrovně výkonu motoru, brzdění motorem a HSTC podle vlastních preferencí.

 

Dvouspojková převodovka

Můžete si vybrat motocykl Africa Twin Adventure Sports ES se šestistupňovou převodovkou DCT, která zaručuje plynulé a okamžité automatické řazení nahoru i dolů, což je skvělé pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Prošla modernizací, takže působí přirozeně při startu a je plně přizpůsobitelná při nízkých rychlostech a řazení. Řadicí tlačítka nabízejí manuální ovládání a stisknutí spínače G (na displeji TFT) snižuje prokluz spojky, což zvyšuje trakci a citlivost zadního kola při jízdě v terénu.

 

Pusťte se ještě dál

Tento motocykl je zkonstruován pro dlouhé cesty a díky všem aktualizacím si hravě poradí i s velkými vzdálenostmi. Elektronické odpružení Showa-EERA™ nabízí dokonalou regulaci tlumení a během jízdy můžete přepínat mezi jednotlivými režimy a nastavovat předpětí zadní pružiny. Přední 19palcové kolo zajišťuje lepší přilnavost předního kola a nižší těžiště. Výška sedla je nižší a nastavitelná bez použití nářadí v rozmezí 835–855 mm. Sedlo samotné bylo přepracováno, je silnější a má o 8 % větší plochu pro delší dojezd, který umožňuje palivová nádrž o objemu 24,8 l. K dispozici je také komfortní štít nastavitelný v 5 úrovních výšky, vyhřívané rukojeti, praktické zásuvky ACC a USB a plná konektivita pro přístup k navigačním aplikacím chytrého telefonu.

 

Vyladěný výkon

Ve dvou a při plném zatížení potřebujete točivý moment pro bezproblémové předjíždění. Motor má nyní díky vyššímu kompresnímu poměru a optimalizovanému sání a výfuku točivý moment ve středním pásmu vyšší o 7 %.

 

Aerodynamika na celý den

Novou horní aerodynamickou kapotáž jsme tvarovali tak, aby usměrňovala proudění vzduchu kolem horní části těla a snižoval únavu při delších cestách. Výška štítu se nastavuje v 5 stupních pro flexibilní ochranu před větrem.

 

Pokročilé jízdní technologie

Čtyři výchozí jízdní režimy pokrývají většinu situací a můžete si je plně přizpůsobit pomocí dalších 2 uživatelských režimů. S převodovkou DCT je také dodáván spínač G, který zajišťuje přímější trakci v terénu.

 

19palcové přední kolo

Nové kolo s menším průměrem a širší pneumatika 110/80-19 zajišťují lepší přilnavost a citlivost předního kola a zároveň lepší ovladatelnost při každé rychlosti.

 

Řízení IMU v 6 osách

Jednotka měření setrvačnosti (IMU) měří v reálném čase aktuální jízdní podmínky motocyklu pro přesné řízení systémů HSTC, systému zamezujícího zvedání předního kola a náklonové ABS, světel pohyblivých v závislosti na řízení a mnoha dalších.

 

Dotykový displej TFT

6,5palcový barevný dotykový displej s ovládáním řady funkcí včetně jízdních režimů, s Bluetooth a možností připojení chytrých telefonů s podporou funkce Apple CarPlay® nebo Android Auto® pro navigaci, hovory a audio.

Technické parametry
Vrtání × zdvih:
92,0 mm x 81,5 mm
Kompresní poměr:
10,1:1
Zdvihový objem motoru:
1084 cm3
Systém zapalování:
Electronické zapalování, digitální tranzistor
Max. výkon:
75 kW při 7 500 ot./min. (95/1/ES)
Max. točivý moment:
105 Nm při 6 250 ot./min. (95/1/ES)
Startér:
elektrický
Rozměry (D × Š × V):
2332 mm X 960 mm X 1558 mm
Světlá výška:
250 mm
Pohotovostní hmotnost:
238 kg
Startér:
elektrický
Vrtání škrticí klapky:
46 mm
Kapacita akumulátoru (V – Ah):
12V-6Ah Li-ion baterie
Rozměry (D × Š × V):
2332 mm X 960 mm X 1558 mm
Typ rámu:
Ocelový částečně dvojitý kolébkový rám
Objem palivové nádrže:
24,8 litru
Spotřeba paliva:
4,9 l/100 km (WMTC)
Světlá výška:
250 mm
Světlomety:
LED
Pohotovostní hmotnost:
238 kg
Výška sedla:
standardní výška 870 mm / snížená poloha 850 mm (možnost dokoupit nižší 825 mm, nebo vyšší 895 mm sedlo)
Závlek:
113 mm
Rozvor:
1575 mm
Spojka:
vícelamelová s vinutými pružinami v olejové lázni, hliníková antihopingová spojka
Ovládání spojky:
spojkové lanko
Stálý převod:
Řetěz s těsnicími O-kroužky
Převodovka:
6stupňová
Typ převodovky:
6stupňová manuální se stálým záběrem
Quick Shifter:
V nabídce originálního příslušenství
ABS System:
Náklonové dvoukanálové s IMU a vypínatelným ABS na zadní brzdě
Přední brzdy:
Dva hydraulické 310mm kotouče s hliníkovou hlavou a radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny se sintrovanými destičkami, ABS
Zadní brzdy:
Hydraulický 256mm kotouč s dvoupístovým třmenem, vypínatelným ABS a destičkami ze sintrovaného materiálu
Přední zavěšení:
převrácená teleskopická vidlice kartridžového typu Showa 45 mm s hydraulickým nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 230 mm
Zadní zavěšení:
monobloková hliníková litá kyvná vidlice s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem SHOWA, hydraulické nastavení předpětí a útlumu, dráha osy kola 220 mm
Přední pneumatiky:
Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET
Velikost přední pneumatiky:
90/90-R21 bezdušová
Velikost zadní pneumatiky:
150/70-R18 bezdušová
Zadní pneumatiky:
Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET
Přední kola:
21M/C x MT2,15 hliníkový ráfek s drátovým výpletem
Zadní kola:
18M/C x MT4,00 hliníkový ráfek s drátovým výpletem
Spotřeba paliva:
4,9 l / 100 km
Barevná provedení
Pearl glare white
Matt iridium grey metallic