16. Listopad 2020

HONDA PŘEDSTAVUJE DALŠÍ NOVINKY!

Nové PCX125

Oblíbená Honda PCX125 přichází s vylepšeným stylem. Zároveň nabízí prostornější schránku pod sedlem, zásuvku USB typu C pro nabíjení mobilních zařízení a technologii inteligentního klíče Smart Key. Hnací sílu dodává nový čtyřventilový motor s technologií enhanced Smart Power Plus (eSP+), který splňuje emisní normu EURO5. Motor je nově vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce HSTC. Přepracovaný rám se vyznačuje delším zdvihem odpružení zadního kola a stroj je vybaven většími pneumatikami.

Nová Honda PCX125 si zachovává unikátní pozici, zároveň však postupně vyzrává. Je výraznější a ostřejší, snaží se odlišit a nově přichází také s přepracovaným LED světlometem. Uvnitř kapotáže se nachází objemná podsedlová schránka, stroj disponuje většími stupačkami a ve schránce na rukavice se nachází konektor USB typu C. Nový „širokoúhlý“ přístrojový panel poskytuje jezdci všechny důležité informace a zapalování i zámek sedla se nově ovládají pomocí inteligentního klíče Honda Smart Key.

Nový je také čtyřventilový motor enhanced Smart Power Plus (eSP+), který nabízí více výkonu a točivého momentu. Jezdec nepochybně ocení také systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC). Páteř stroje tvoří přepracovaný trubkový ocelový rám, pro více komfortu při jízdě se zvětšil zdvih zadního odpružení a větší je také přední i zadní pneumatika.

Model PCX125 pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

Matná šedá metalíza Matt Dim Gray Metallic **NOVINKA**

 Bílá perleťová Pearl Jasmine White

Červená Candy Luster Red

Matná černá metalíza Matt Galaxy Black Metallic,

https://www.honda.cz/.../range/scooter/pcx-125/overview.html

Nové SH350i

Zvýšený zdvihový objem motoru největšího skútru řady Honda SH umožnil zvýšení maximální rychlosti a zlepšení akcelerace. Motor navíc nově splňuje emisní normu EURO5. Vylepšená konstrukce rámu přispívá k úspoře hmotnosti a nová kapotáž rozvíjí stylistický směr této řady. Světlomet, zadní světlo, ukazatele směru i digitální přístrojový panel jsou osazeny LED diodami. Pod sedlem je navíc k dispozici USB zásuvka typu C.

Zvětšení zdvihového objemu o 50 cm3 vedlo k nárůstu maximálního výkonu o plných 16 % (na 21,5 kW), avšak motor v modelu SH350i je výrazně silnější v celém rozmezí otáček, vyznačuje se rychlejší akcelerací a vyšší maximální rychlostí. Navíc plní emisní normu EURO5.

Rám byl revidován s ohledem na úsporu hmotnosti, nový vzhled je dalším krokem postupného vývoje receptury strojů SH založené na kompaktních rozměrech a praktičnosti pro každodenní použití jak při jízdě, tak při parkování. USB konektor pod sedlem nahradil dosavadní 12V zásuvku, nový je také LCD přístrojový panel.

Model SH350i pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

Matná červená metalíza Mat Carnelian Red Metallic

Matná stříbrná metalíza Mat Ruthenium Silver Metallic

Bílá perleťová Pearl Cool White

Černá

https://www.honda.cz/.../range/scooter/sh350i/overview.html

Nové X-ADV

Průlomový model Honda X-ADV prošel rozsáhlými úpravami, v rámci kterých získal více výkonu, vyšší hranici maximálních otáček, či revidované převodové poměry. Mezi další vylepšení patří elektronické řízení škrticí klapky, 4 přednastavené jízdní režimy, či vylepšený a rozšířený systém nastavitelné kontroly trakce. Hodnota spotřeby paliva přitom zůstala zachována. Přepracovaný rám je oblečen do zcela nové kapotáže a sedlo má nový tvar, díky kterému jezdec snáze dosáhne na zem. Praktická odkládací schránka je větší a nachází se v ní i USB nabíječka; nově přibyla také schránka na rukavice. Dva přední LED světlomety disponují funkcí denního svícení a 5palcový TFT displej umožňuje připojení mobilního telefonu díky nové technologii hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control System.

Hlavními změnami u motoru X-ADV, který nově splňuje emisní normu EURO5, jsou o 3 kW vyšší maximální výkon a posunutí červeného pole otáčkoměru o dodatečných 600 ot./min. Těchto vylepšení se podařilo dosáhnout díky úpravám časování ventilů a efektivity sání a výfuku. Kratší převodové poměry pro první, druhý a třetí rychlostní stupeň zajišťují lepší akceleraci, zatímco delší čtvrtý, pátý a šestý rychlostní stupeň umožňují uvolněnější jízdu vyšší rychlostí a přispívají k nižší spotřebě paliva.

Elektronicky řízená škrticí klapka (Throttle By Wire - TBW) s sebou přináší možnost úprav charakteristiky motoru prostřednictvím 4 přednastavených jízdních režimů: RAIN, STANDARD, GRAVEL a SPORT. K dispozici je také nastavitelný režim USER. Tato technologie také umožňuje ještě hladší funkci systému nastavitelné kontroly trakce (HSTC), který má nově 3 úrovně zásahů. Dvouspojková převodovka DCT disponuje mapami pro automatické řazení, které jsou provázány s jednotlivými jízdními režimy.

Díky novému rámu a drobným úpravám se podařilo ušetřit 1 kg hmotnosti. Kapotáž nového X-ADV se vyznačuje ostřejšími a agresivnějšími rysy, zatímco dva LED světlomety jsou - podobně jako u CRF1100 Africa Twin - vybaveny pro denní svícení (DRL).

Nově tvarované boční okraje sedla umožňují jezdci lépe dosáhnout na zem. Objem schránky pod sedlem díky úpravám narostl a schránka nově obsahuje i nabíjecí USB zásuvku; přemístěním parkovací brzdy na pravou rukojeť se zvýšila praktičnost tohoto prvku a uvolnil se prostor pro praktickou novou schránku na rukavice. Nový TFT přístrojový panel je vybaven technologií hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control System.

Model X-ADV pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

Červená Grand Prix Red *NOVINKA*

Černá Graphite Black

Matná stříbrná metalíza Matt Beta Silver Metallic

Perleťová šedá Pearl Mud Gray

https://www.honda.cz/.../range/adventure/x-adv/overview.html

Nové NC750X

Jeden z nejoblíbenějších všestranných motocyklů v Evropě prošel další etapou vývoje, v rámci které získal více výkonu, vyšší hranici maximálních otáček, či revidované převodové poměry. Mezi další vylepšení patří elektronické řízení škrticí klapky, 3 jízdní režimy, či vylepšený a rozšířený systém nastavitelné kontroly trakce. Pověstná střídmost motoru zůstala zachována, zatímco z pohotovostní hmotnosti se konstruktérům podařilo ubrat plných 6 kg. Přepracovaný rám je oblečen do ostřeji řezané kapotáže, unikátní přední odkládací schránka je díky své větší velikosti ještě praktičtější a výška sedla se zmenšila o 30 mm. Varianta s dvouspojkovou převodovkou nabízí zájemcům technologii, která stále zůstává unikátním rysem jednostopých strojů značky Honda. Seznam změn završují nový štítek, LED světla a LCD přístrojový panel.

Hlavními změnami u motoru NC750X, který nově splňuje emisní normu EURO5, jsou o 2 kW vyšší maximální výkon a posunutí červeného pole otáčkoměru o dodatečných 600 ot./min. Těchto vylepšení se podařilo dosáhnout díky úpravám časování ventilů a efektivity sání a výfuku. Kratší převodové poměry pro první, druhý a třetí rychlostní stupeň zlepšují odezvu stroje, zatímco třecí spojka snižuje zatížení páčky a zajišťuje hladkou jízdu i při rychlém podřazování.

Elektronicky řízená škrticí klapka (Throttle By Wire - TBW) přináší možnost nastavení charakteru motoru díky 3 přednastaveným jízdním režimům - RAIN, STANDARD a SPORT. K dispozici je také nastavitelný uživatelský režim USER. Systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC) se nyní vyznačuje jemnějšími zásahy v závislosti na nastavení některé ze 3 úrovní, zatímco dvouspojková převodovka (Dual Clutch Transmission – DCT) disponuje mapami pro automatické řazení, jež spolupracují s jednotlivými jízdními režimy, a umožňuje také ovládání v uživatelském režimu.

Dalším pozoruhodným výsledkem úprav je zeštíhlení stroje o 6 kg, kterého se podařilo dosáhnout díky novému rámu a drobným vylepšením v oblasti motoru a kapotáže. Kapotáž se vyznačuje ostřejšími a minimalističtějšími rysy, inovovaným vzhledem LED světlometu, zadního světla i zadních LED ukazatelů směru. Přepracovaná odkládací schránka má větší objem a je praktičtější. Sedlo je umístěno o 30 mm níže, štítek nabízí lepší ochranu proti větru a na atraktivitě stroji přidává i nový LCD přístrojový panel.

Model NC750X pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

Červená Grand Prix Red *NOVINKA*

Matná černá metalíza Matte Ballistic Black Metallic

Bílá perleťová Pearl Glare White

Modrá metalíza Glint Wave Blue Metallic.

https://www.honda.cz/.../adventure/nc750x/overview.html

Nové CB1000R

Vlajková loď řady Neo Sports Café značky Honda se neustále vyvíjí - kompaktnější, štíhlejší, s ještě agresivnějšími rysy - to je směr dalšího vývoje charakteru strojů, které zastupuje. Nový barevný TFT přístrojový displej umožňuje majiteli připojení jeho telefonu prostřednictvím systému hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control System a pod sedlem je nově k dispozici USB nabíjecí konektor. Vedle standardní verze CB1000R je k dispozici také provedení Black Edition, jež je věrné svému názvu: oproti standardní verzi je tento model vybaven ochranným štítkem, krytem sedla spolujezdce a rychlořazením, a kromě několika viditelných hliníkových prvků je celý vyveden v černé barvě. Nastavení systému elektronického vstřikování PGM-FI bylo upraveno s ohledem na plnění emisní normy EURO5.

Vizuálně jsou linie CB1000R pro rok 2021 agresivnější, skloněné směrem vpřed a s novými vizuálními detaily, jako jsou hliníkový podsedlový rám, kryty chladiče nebo vzduchové komory, jež spolu ladí v holistické a dynamické harmonii. Změny se dotkly také tvaru světlometu, jenž je nově zkosený směrem vzad, zatímco složitě tvarovaná nová kola staví na odiv dovednosti konstruktérů a inženýrů.

Ačkoli podvozek zůstal nezměněn, motor se díky revidovaným nastavením systému elektronického vstřikování paliva PGM-FI vyznačuje hladším přísunem výkonu, a zároveň plní emisní normu EURO5. Nový barevný TFT přístrojový panel disponuje systémem hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control System, který jezdci umožňuje ovládat funkce jeho telefonu. Pod sedlem se nachází USB nabíjecí konektor.

Model CB1000R pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

Červená Candy Chromosphere Red

Matná černá metalíza Matte Ballistic Black Metallic

Matná stříbrná metalíza Matt Beta Silver Metallic

https://www.honda.cz/.../cb1000r-black-edition/overview.html

Nové CB125R

125cm3 model Honda z prémiové řady Neo Sports Café získává více výkonu i točivého momentu díky zcela novému DOHC motoru, čímž se zlepšují jeho vlastnosti ve všech režimech jízdy. Zároveň u tohoto modelu došlo k významnému pokroku v oblasti odpružení v podobě prvotřídní 41mm inverzní vidlice Showa’s ‘Separate Function’ Big Piston (SFF-BP), která je u motocyklu objemové kategorie 125 cm3 ve světě použita vůbec poprvé.

Zatímco nepřehlédnutelný vzhled CB125R zůstal zachován, nový čtyř-ventilový motor DOHC disponuje o 1,2 kW vyšším výkonem a o 1,2 Nm vyšším točivým momentem – spolu s vylepšenou odezvou v celém rozsahu otáček.

Jako první motocykl objemové kategorie 125 cm3 na světě je od nynějška součástí standardní výbavy 41mm inverzní vidlice Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP)* umožňující nastavení míry odpružení a tlumení – stejná, jako u modelů CBR650R a CB650R pro rok 2021.

Model CB125R pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

Perleťová šedá Pearl Smoky Gray **NOVINKA pro 2021**

Matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic,

Červená Candy Chromosphere Red

Matná modrá metalíza Matt Jeans Blue Metallic

https://www.honda.cz/.../range/street/cb125r/overview.html